Ex-UEB staff disown disgruntled group

Kampala. Former employees of the defunct Uganda Electricity Board (UEB) have disowned a case in which some of their disgruntled colleagues have sued their lawyer for allegedly charging them higher than normal fees during the payment process.

The ex-workers have questioned where their colleagues had derived authority to sue their lawyer, Mr Alex Bashasha, and their legal representatives over legal fees.

“We denounce and disassociate ourselves with High Court Case number 49 of 2014 and instruct our legal representatives to defend our interests,” they resolved at the extra ordinary general assembly in Kampala recently.

The former employees of UEB, Uganda Electricity Distribution Company and Uganda Electricity Transmission Company Limited are complainants in the 2008 case that is seeking to recover their benefits through their legal representatives, including Mr Paul Nyamarere, Mr Henry Kyambadde, Mr John Walugo and Ms Josephine Nakafeero.

However, the group has sued the representatives and Mr Bashasha, alleging connivance to pay legal fees at Shs8.6b out of the Shs47 billion (18 per cent), which they say was done without consulting them.

The discontented group includes Dison Okumu, Edward Udhec Rubanga, Joseph Henry Ndawula, James Natala, Stephen Mukasa, Fredrick John Mubiru, Oyella Rose, Eve Opiro, Joseph Mutatiina, Mary Wacha and Stephen Epilu.

But in a resolution, the former workers said: “We appreciate the work done by our lawyers so far and re-affirm that they should continue to recover our terminal benefits until payment in full.”

SOURCE: Daily Monitor

Leave a Reply

Releated

Security Stymies Effort to End Ebola in Congo

GENEVA – The World Health Organization says that dangers posed by armed groups in two eastern Democratic Republic of Congo provinces are impeding progress in the battle to stop the spread of the deadly Ebola virus. Latest reports put the number of con…

Rights Groups Defend AP Reporter Forced to Leave South Sudan

For years, Sam Mednick has covered developments in South Sudan for the Associated Press, but last month she was forced to leave the country, after the government’s media authority accused her of reporting false information and revoked her credentials.N…